Erasmus+
Erasmus+
A Vas Vármegyei Szakképzési Centrum (Vas Vármegyei SZC) mint konzorcium szakképzési akkreditációs pályázata a Tempus Közalapítvány kuratóriumának értékelése alapján támogatott pályázat lett. Az eredményről 2021. 02 18-án kaptunk tájékoztatást. Nagy örömünkre szolgált, hogy az országból 11 Centrum között a mi Centrumunk is szerepel, nagyon jó értékeléssel. Az akkreditáció 2021-től 2027-ig tart, mely számos lehetőséget biztosít majd a Centrum és iskolái számára, hogy elinduljunk a külföldi tapasztalatszerzés (nemzetköziesedés) útján. Az egyszerűsített hozzáférés biztosítja a jövőben a program I. kulcsintézkedésén (Key Action 1 = KA1-es projektek) belüli finanszírozási lehetőségeket (mobilitási tevékenységek).
A Centrum akkreditációs száma:
2020-1-HU01-KA120-VET-094017
A Vas Vármegyei SZC nyilvántartási adatai a pályázatban
Az intézmény használandó OID azonosítója: E10261696.
A Vas Vármegyei Szakképzési Centrum, 2020-1-HU01-KA120-VET-094017 számú Erasmus-akkreditációs odaítélése igazolja, hogy a pályázó – a szervezetének/intézményének fejlesztését célzó átfogó törekvés részeként – tervet dolgozott ki magas színvonalú mobilitási tevékenységek megvalósítására.
Hivatalos név: Vas Vármegyei Szakképzési Centrum
Székhely cím: 9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.
OM azonosító szám: 203062
Adószám: 15832207-2-18
Kapcsolattartó: Birosz Pál Tamás
Kapcsolattartó e-mail: birosz.pal.tamas@vmszc.hu
Kapcsolattartó telefonszám: +36204894381
A cél az, hogy a 2021-2027-es időszakban hét év alatt jelentősen növeljük a nemzetközi projektekbe bevont oktatók, munkatársak és diákok számát.
A pályázati kategória hivatalos neve: szakképzési tanulók és munkatársak mobilitása (VET learner and staff mobility)
Részt vehetnek: diákok, tanárok, oktatók, munkatársak, kísérők.
Az Erasmus akkreditáció birtokában megvalósítható tevékenységeink
Munkatársak mobilitása két tevékenységi típus közül valósulhat meg:
- szakmai látogatások: egy külföldi iskolánál vagy szervezetnél pl. fogadópartner, szakmai jellegű megfigyelés, megismerkedés jó gyakorlatokkal.
- kurzusok és továbbképzések: 1-2 hetes intenzív kurzuson vehetnek részt a munkatársak külföldön egy fogadószervezetnél, amelyek különböző képességek fejlesztésére irányulnak, például digitális, pedagógiai módszertani továbbképzés vagy nyelvi képességek fejlesztését célzó kurzusok.
Diákok mobilitása, három tevékenységi típus közül valósul meg:
- Rövidtávú szakmai mobilitás: A diákok kb. 2 hetes szakmai gyakorlaton egy külföldi fogadópartnernél, akiknek profilja egybevág a diákok által tanult szakmával, így egyrészt releváns munkatapasztalatokat tudnak gyűjteni, új szemléletekkel, eljárásokkal megismerkedni másrészt fejlődik angol/német nyelvtudásuk. A diákok a rövid távú mobilitási tevékenységek esetében mindig csoportban és kísérőtanárral utaznak. Egy csoport jellemzően 15-20 fő (2 fő tanárral) és a diákok egy cégnél szakmánként körülbelül 3-4 fős csoportokban kerülnek elhelyezésre.
- Diákok hosszú távú mobilitása (ún. ErasmusPro): 90 és 365 nap között, ami egy hosszabb lélegzetvételű szakmai gyakorlatként (minimum 3 hónap) definiálható. Az Erasmus Pro utazásokra nem vonható be kísérőtanár, így ide a diákok (18 éven felüliek) egyedül utaznak ki és valósítják meg a programot. Ez a lehetőség jellemzően a frissen végzett, tehetséges diákok szakmai fejlődését tudja támogatni.
- Nemzetközi szakmai versenyek: ebben a kategóriának időtartama általában 4-5 nap.
Mindegyik mobilitási típusban való részvételhez (munkatársak és diákok esetében is) a kiutazás időpontjára a programban résztvevőknek min. B1-es nyelvtudással kell rendelkeznie az adott fogadóhely munkanyelvéből (angol/német), azonban ezt nem szükséges dokumentációval igazolni a kiutazást megelőzően.
Az akkreditációs pályázat keretén belül a Centrumnak meg kellett jelölnie keretszámokat a különböző mobilitási kategóriákra lebontva. A megvalósítás 2021 szeptemberétől kezdődött.
Projektek futamideje: 12 hónap - 24 hónap.
Célországok: Európa országai, kiemelt helyen: Ciprus, Málta, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Németország, Csehország, Ausztria, Egyesült Királyság, Lengyelország, Olaszország, Szlovénia, Írország.
A programban részt vevő intézmények
- Vas Vármegyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola
9600 Sárvár, Kisfaludy Sándor út 2/A. - Vas Vármegyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola
9500 Celldömölk, Sági utca 65. - Vas Vármegyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum
9700 Szombathely, Rohonci út 1. - Vas Vármegyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola
9700 Szombathely, Szent Márton utca 77. - Vas Vármegyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum
9700 Szombathely, Zrínyi Ilona utca 12. - Vas Vármegyei SZC III. Béla Technikum
9970 Szentgotthárd, Honvéd utca 10. - Vas Vármegyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium
9700 Szombathely, Nagykar utca 1-3. - Vas Vármegyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium
9735 Csepreg, Rákóczi utca 13-15. - Vas Vármegyei SZC Oladi Technikum
9700 Szombathely, Simon István utca 2-6. - Vas Vármegyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium
9700 Szombathely, Petőfi Sándor út 1. - Vas Vármegyei SZC Rázsó Imre Technikum
9900 Körmend, Rákóczi Ferenc utca 2. - Vas Vármegyei SZC Sárvári Tinódi Gimnázium
9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. - Vas Vármegyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum
9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. - Vas Vármegyei SZC Savaria Technikum és Kollégium
9700 Szombathely, Hadnagy utca 1.
A konzorcium komoly elképzelésekkel készült a pályázaton való részvételre, a nemzetköziesítés feladatára erőforrásokat csoportosít, fontosnak és lényegesnek tartja a részvételt és a fejlődést a Centrum életében.
Az igényeket és a Centrum előtt álló feladatokat és kihívásokat felmérik. A megfogalmazott célok közvetlenül kapcsolódnak a konzorcium szükségleteihez.
Éves szinten 200-300 tanulót vonunk be a programba, figyelembe véve a különleges nevelési igényű diákokat is. Oktatóink szakmai és módszertani megújulása valósulhat meg a programban való részvétellel a nyelvtanulás, a szakmai látogatások és a képzések során, így innovatív tudást tudnak biztosítani diákjaink részére.
A külföldi munkatapasztalat elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes tudást adhassunk diákjainknak, évről évre növelni kívánjuk a külföldi nyelvi képzéseken és gyakorlatokon résztvevők számát.
Fontosnak tartjuk, hogy olyan külföldi partnerekkel vegyük fel a kapcsolatot, ahol az iskoláinkban oktatott angol és német nyelven történjen a kommunikáció.
A Centrum feladata és szerepe
- Erasmus koordinátorok kijelölés az intézményben: egy személy, aki aktívan bekapcsolódik a projektek kivitelezésébe és végrehajtásába, kommunikál a Centrummal.
- Mobilitások szakmai tartalmának meghatározása (diákok esetén szakmai tartalom, tanulási eredmények, munkanyelv; munkatársak esetében továbbképzés szakmai tartalma, munkanyelve, szakmai látogatás programja).
- Mobilitások népszerűsítése a diákok és a tanárok, kollégák között – ötletekkel, anyagokkal, tájékoztatókkal, személyes és online találkozásokkal.
- Kiutazók felkészítése (felkészítők, tájékoztatók szervezése kiutazás előtt, a biztonságos kiutazás és a programon való eredményes részvétel érdekében).
- Disszemináció, azaz a projekt eredményeinek kommunikálása a nyilvánosság, a szervezetek között és szervezeten belül, ezt folyamatosan végezzük a megvalósítás végéig.
- A mobilitásokat követően projektbeszámolók elkészítésének támogatása.
- A program segítségével részt tudnak venni intézményeink az Erasmus program által támogatott határokon átívelő csereprogramokon és együttműködési projekteken, különös tekintettel a diákok és munkatársak, oktatók szakmai mobilitásaira, továbbképzésére.
HORVÁTH BOLDIZSÁR SECONDARY TECHNICAL INSTITUTE OF
ECONOMICS AND INFORMATICS
MEMBER SCHOOL OF VAS COUNTY’S VOCATIONAL CENTRE
Address: 12 Zrínyi Street 9700 Szombathely
Telephone: +36 94 512 930
E-mail: akta@hbsz.edu.hu
Briefly about our school:
- year of foundation: 1890
- all boys school until 1953
- the school was named after Horváth Boldizsár in 2004 (former town clerk and Minister of Justice 1867-1871)
- number of students: 527
- number of teachers: 54
- our school is a vocational secondary school but also prepares for higher education
- academic years last for 5 years ending with a maturity and a vocational exam
- types of trainings offer qualifying certificate in:
Economics and Management
Information and Telecommunication
School traditions:
- Freshman Ball
- Santa Claus Day
- Christmas celebration with students’ performances
- School leavers’ ball with ribbon ceremony
- Graduating students’ ceremonial farewell to their alma mater
- several subject-related competitions
- wreath-laying ceremony at the grave of Horváth Boldizsár in Budapest
Why is it a good school?
- good atmosphere, teeming students’ life
- excellent class communities
- wide range of extra-curricular activities (study circles, sports facilities)
- well-equipped classrooms, subject-specific rooms, language and computer labs
- camps is winter and summer for sporty students and summer camp for gifted students
- good results at the National Study Contests for Secondary Schools
- good student-teacher relationship
- school trips
- central location of the school
- widely accepted qualifications
- highly qualified teachers
- Red Cross Training Centre
- ECDL Training and Exam Centre
HORVÁTH BOLDIZSÁR TECHNIKUM FÜR WIRTSCHAFT UND INFORMATIK
Addresse: 9700 Zrínyi Ilona Straße 12
Telefon: +36-94-512-930
E-mail: akta@hbsz.edu.hu
Eine kurze Übersicht:
- Gründungsjahr: 1890
- Bis 1953 war sie eine Knabenschule
- Namengeber: Boldizsár Horváth, der von 1867 bis 1871 Justizminister war und er war Hauptnotar von Steinamanger, seit 2004 trägt unsere Schule seinen Namen
- Anzahl der Schüler: 527
- Anzahl der Professoren: 54
- In unserer Schule gibt es traditionelle Klassen, in denen nach der fünften Klasse das Abitur und eine Fachprüfung abgelegt werden
In der Schule gibt es verschiedene Zweige:
- Zweig für Wirtschaft
- Zweig für Handel und Marketing
- Zweig für Firmenmanagement
- Zweig für Informatik
- Seit 2007 hat unsere Schule ein Schülerheim
- Prüfungszentrum – ECDL
- Basisschule für Rotes Kreuz
Unsere traditionellen Veranstaltungen:
- Ball für den ersten Jahrgang
- Der Nikolaustag
- Weihnachtsfeier
- Bandweihe
- Abschiedsfeier
- Wettbewerbe in verschiedenen Fächer
Der Grund, warum wir unsere Schule gern besuchen:
- Gute Atmosphäre, bewegtes Schülerleben
- Gute Klassengemeinschaften
- Interessante außerschulische Veranstaltungen
- Gut ausgerüstete Fachräume
- Super Buffet mit reichem Angebot
- Verschiedene Lager
- Harmonische Beziehung zwischen den Professoren und Schülern
- Klassenausflüge
- Zentrale Lage der Schule
- Schöne Umgebung
- Gute, konkurrenzfähige Ausbildung
- Partnerschulen
- erfolgreiche Platzierungen in Landeswettbewerb
Informatika és távközlés ágazaton tanulói diákjaink két hetes szakmai gyakorlaton vehettek részt Drezdában az Erasmus+ program keretében.
A diákok értékes szakmai tapasztalatokkal, élményekkel tértek haza Németországból.
Fábián Éva Tanárnő beszámolója:
2022. október 31-án indult útnak 19 fős csoportunk az Erasmus+ Program keretében Németországba, Drezda városába. A csoport minden tagja informatika szakirányban tanul, és vegyesen voltak 11. 12. és 13. osztályos diákok.
Hosszú utazás után 23 órakor végre megérkeztünk Szászország fővárosába, Drezdába. A szállóba érkezve gyorsan elfoglaltuk a négyágyas és ötágyas szobákat.
Másnap kipihenhettük magunkat, mivel a tartományban munkaszüneti nap, a reformáció napja volt. Nagyszerű időben fedeztük fel a várost egy kedves kísérővel. Rácsodálkoztunk a város szép nevezetességeire: megtekintettük a híres Zwingert és operaházat (Semperoper), a város gyönyörű templomait (Frauenkirche, Hofkirche, Lutherkirche) és sétáltunk a folyóparton, az Elba partján.
Másnap kezdődött a program a WBS Training épületében. Ms Niranjani vezette a képzést minden hétköznap 9-tól 15 óráig.
A diákok pontosabban megismerhették a játékfejlesztés menetét az angol nyelvű képzésen, a 19 diákból 4 csoportot hozott létre a tanárnő és mindegyik csoportnak önállóan kellett egy számítógépes játékot elkészíteni. A feladat során a csapatok összehangolódtak és a részfeladatokra bontva sikeresen megvalósították saját elképzelésüket. A játékot a Gdevelop szoftverben rakták össze. Mindegyik produktum más lett, hiszen mindegyik csoportnak más volt az elképzelése: született fogócskás játék, lövöldözős, egy történet alapú és egy nehéz platformer játék. Mindegyik játék egyedi lett. A csoportok az utolsó napon egy prezentáció keretében mutatták be kéthetes munkájukat – angolul! Büszkék lehetünk rájuk, tartalmas munkát készítettek!
Hétvégén kirándultunk! Szombaton a Szász Svájba látogattunk el. A változatos vidék különleges sziklaformációiról híres. Nagyszerű séta volt a csodálatos természeti környezetben.
Vasárnap Lipcse városába utaztunk el. Ott a Népek csatája (Völkerschlachtdenkmal) emlékművet hódítottuk meg: 500 lépcsőfok fel, szuper kilátás, majd 500 lépcsőfok le!
Hétköznap délután is jártuk a várost, további látnivalókat fedeztünk fel, valamint megtekintettük a Hadtörténeti Múzeum és a Közlekedési Múzeum kiállításait.
Tartalmas két hetet töltöttünk: megismertünk egy nagyszerű várost, egy jó képzés résztvevői voltunk, nagyszerű lehetőség volt az angol nyelv használatára és felfedeztünk egy másik kultúrát.
GALÉRIA
Erasmus+ Drezda
Gazdálkodás és menedzsment ágazaton tanulói diákjaink két hetes szakmai gyakorlaton vehettek részt Prágában az Erasmus+ program keretében.
A diákok értékes szakmai tapasztalatokkal, élményekkel tértek haza Csehországból.
Kozma Petra 11.B osztályos tanuló élménybeszámolója:
2022. november 13-án reggel útnak indultunk 18 fővel és 2 kísérőtanárral Prágába, ahol felejthetetlen két hetet tölthettünk el. Az utazás során egy magánközépiskolában volt lehetőségünk szintén olyan szakmai tanórákon részt venni, amilyeneket mi is tanulunk, mindezt angol nyelven. Az iskolában közösen könyvelhettünk a cseh diákokkal, marketing ismereteinket bővíthettük, valamint az egyéni és társas vállalkozásokról, illetve a franchise cégekről is szót említettünk.
Az két hét alatt ellátogattunk Kutná Hora-ba, ahol szintén egy magánközépiskolában voltunk. Ez a középiskola idén szeptemberben nyílt meg és mindössze egyetlen osztálya van még. Az iskola nagyon modern volt, tanórán is részt vettünk, azonban itt több szerepet kapott a kapcsolatépítés a diákok között. Utána közösen ellátogattunk az itteni diákokkal a Csontvárosba.
Cég látogatáson is részt vettünk az Adore Pen jóvoltából. Itt találkoztunk egy felvidéki magyar úrral, aki a cégről a bemutatást tartotta. Elmondta, hogy hogyan vezetett az útja ide, majd körbevezettek minket és megnézhettünk, hogyan készülnek a tollak UV és lézeres módszerrel, valamint azt is, hogy nyomatozzák le őket. Ajándékba kaptunk tollakat, melyek a saját nevünkkel voltak ellátva, mindenki számára nagy öröm volt.
Természetesen a szakmai programok mellett a városnézésre is szakítottunk időt. Ellátogattunk a cseh Nemzeti Múzeumba, a Nemzeti Technikai Múzeumba, ahol különböző eszközök fejlődését mutatták be nekünk időről időre. A Nemzeti Múzeummal szemben lévő téren, a Vencel-téren is sok időt töltöttünk el, ami Prága központja. A prágai várat sem hagytuk ki, ahol a Szent Vitus-székesegyház is található. Prága legnevezetesebb hídján is sétáltunk, a Károly-hídon, amitől nem messze található a John Lennon fal, ami a szabadságot és a szeretetet egyaránt jelképezi. Úton a Károly-hídhoz még útba ejtettük Franz Kafka mozgó szobrát is. A hosszabb sétákból sem volt hiány, ugyanis felsétáltunk a Vítkov-i emlékműhöz, ahol Európa egyik legnagyobb lovas szobra található. Ezenkívül a Petrin-hegyi kilátóhoz is elmentünk, ahol megtalálható az Eiffel-torony mása kicsiben. A torony tetejéből csodálatos a város panorámája. A Vyšehrad-i erődítményt is megtekintettük az utolsó előtti napunkon.
Az utolsó napunkon egy záró ceremóniát tartottak az iskolában, ahol megkaptuk a bizonyítványainkat a kéthetes projekt sikeres teljesítéséről. A hazautazás napján mindenki kicsit lehangoltan, de annál nagyobb élményekkel és sok új tapasztalattal szállt fel a buszra.
Köszönjük Pados-Péter Mária és Horváth Klaudia tanárnőknek, hogy az utazás alatt támogattak minket, felejthetetlen élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattunk.
Külön köszönet Horváth Klaudia tanárnőnek, aki iskolánkban Erasmus koordinátorként részt vett a pályázatok lebonyolításában és a tanulók tájékoztatásában egyaránt.
GALÉRIA
Erasmus+ Prága



Informatika és távközlés ágazaton tanulói diákjaink két hetes szakmai gyakorlaton vehettek részt Milanoban az Erasmus+ program keretében.
A diákok értékes szakmai tapasztalatokkal, élményekkel tértek haza Olaszországból.
Őri Máté 11.E osztályos tanuló élménybeszámolója:
- május 3-án reggel kezdődött meg utazásunk 16 diákkal és 2 kísérőtanárral Bécsbe, ahol a repülőtéren kis várakozás és felfedezés után meg is kezdődött a beszállítás, ami zökkenőmentesen ment. A repülőn mindenki elfoglalta az ülőhelyét, majd megkezdődött a felszállás.
Milánóba nagyjából egy másfélórás út után meg is érkeztünk, ahonnan egy busz vitt el minket a szállásunkra. A szállás nagyon szép volt és igényes.
A szakmai gyakorlatainkat 3 munkacsoportban, két külön cégnél végeztük.
Két csapat dolgozott a Dilium programozó cégnél, ahol sajátos megoldással dolgoznak weboldalak, software-ek gyártásán. Az egyik projektjüket, a Virtuális Targonca Szimulátort alkalmunk is volt kipróbálni. Az egyik csoport délelőtt, míg a másik délután dolgozott. A munkahely a város szélén volt található, ahova a programvezetők álltal biztosított közlekedési bérlet segítségével tudtunk eljutni. A feladatunk egy dinamikus weblap elkészítése volt a cég számára, amiben csak az újfajta módok megtanulása okozott nehézséget.
A harmadik csapat a Blue Monkey nevezetű cégnél dolgozott, ami az előzőhöz képest egész közel volt a szállásunkhoz, azonban még így is a metró volt a legjobb utazási forma. A feladatuk egy olyan software létrehozása volt, ami autómatikusan létrehozza a tökéletes beosztást youtube influencerek számára.
Két hetet töltöttünk el Milánóban. Ez idő alatt nagyon sok helyi látványosságot és különböző érdekes helyeket fedeztünk fel. Már az első napokban ellátogattunk a fő látványossághoz, a Dome-hoz, ahová többször is visszajártunk. Voltunk a Lagúnánál ahol gyönyörű képeket csináltunk és szuveníreket vásároltunk. Meglátogattunk egy templomot, a Santuario di San Bernardino alle Ossa-t ahol több ezer emberi koponyából kirakott falakat találtunk. Végignéztük a festményeket a Galleria Vittorio Emanuele II-ben.
Szabad programként megnéztük a város kínai negyedét. Onnan pedig a városközpontot ölelő hatalmas és gyönyörű épületeket. Másnap pedig elutaztunk a Cimitero Monumentale-hoz, majd a Diadalívhez.
Egy megismételhetetlen élmény volt ez a két hét. Rengeteg emléket gyűjtöttünk együtt, amiket azóta is emlegetünk.
GALÉRIA
Erasmus+ Milano



Kondora Kristóf 11.C osztályos tanuló beszámolója:
2024. április 20-án reggel útnak indultunk 12 diák és 2 kísérőtanár társaságában Ausztriába, Steyr városába. Az előttünk álló két hétben felejthetetlen élményekkel és hasznos szakmai tapasztalatokkal gazdagodhattunk. Az utazás során diákjaink két csoportra oszlottak. Az egyik csoport Steyr városában és annak környékén, míg a másik csoport Linz városában dolgozott. A munkahelyek különböző szakterületeken biztosítottak lehetőséget a diákoknak, hogy gyakorlatot szerezzenek és bővítsék szakmai ismereteiket.
A munka mellett bőséges időt szántunk a városnézésre is. Az első héten Steyr történelmi belvárosát jártuk be, megcsodáltuk a város jellegzetes épületeit és hangulatos utcáit. A hét közepén ellátogattunk Linzbe, ahol először a Pöstlingbergkirchét tekintettük meg. A templom gyönyörű kilátást nyújtott a városra és a környező tájra. Ezt követően a Plus City bevásárlóközpontban töltöttünk néhány órát, ahol mindenki kedvére vásárolhatott.
A második héten kétszer is Salzburgba utazhattunk. A csoport egy része először ellátogatott a festői szépségű Traunsee-hez, ahol egy kellemes napot töltöttek a tó partján. A második alkalommal a belvárosba vettük az irányt. Sétáltunk a város főterén, majd meglátogattuk a Hohensalzburg várat, amely a város egyik legismertebb nevezetessége. A várból csodálatos panoráma nyílt Salzburgra és környékére.
A hétköznapjaink program hiányában sem teltek unalmasan. Munka után szabad program kereteiben jártuk Steyr és Linz városát kedvünkre. Ha az időjárás otthon tartott minket, akkor is remekül szórakoztunk. Egymással és kísérőinkkel is lehetőségünk volt elmélyíteni kapcsolatainkat. Mindezek mellett aki szeretett volna kedvére sportolhatott, hiszen nem messze a szállásunktól feküdt a Steyri atlétika pálya, környékén mindenféle egyéb sportlehetőséggel.
A program végének közeledtével sokan éreztük úgy, hogy maradnánk még. Többen is remek kapcsolatokat alakítottunk ki munkáltatóinkkal, felmerültek állásajánlatok is. Az ILL-ben (Industrie-Logistik-Linz) dolgozók közül, aki a 18. életévét betöltötte a nyáron visszamehet folytatni a tanult munkákat, én pedig lehetőséget kaptam, hogy itthonról dolgozzak a WEBOHOLIX webmarketinges vállalkozásnak.
Hálás köszönet illeti kísérőtanárainkat, az első héten Marosán Ottó tanár urat és Fábián Éva tanárnőt, valamint a második héten Döbrösy Ildikó és Bugovits Anita tanárnőket, akik végig támogattak bennünket és lehetővé tették, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagodjunk. Külön köszönet illeti Horváth Klaudia tanárnőt, aki iskolánk Erasmus koordinátoraként részt vett a program lebonyolításában és biztosította, hogy minden szükséges információ birtokában legyünk, illetve gondoskodott a diákok jólétéről még távolról is.
GALÉRIA
Erasmus+ Ausztria



Az Erasmus+ program támogatja, hogy a szakképzésben tanuló diákok és a szakképzéssel foglalkozó szakemberek szakmai gyakorlaton vehessenek részt külföldön, s ezáltal Európa-szerte javuljon a szakképzés színvonala.
Érvek az Erasmus+ program mellett:
- A nemzetköziség az intézmény mindennapjainak részévé válik
- A külföldön szerzett tapasztalatok erősítik az intézmény tudásbázisát
- Növekszik az intézmény versenyképessége
- Közösségépítés
- Szemléletváltás
- Új tanítási- és munkamódszerek honosodnak meg
Ebben a tanévben négy oktatónknak adatott meg a lehetőség, hogy Máltán töltsön hét napot, oktatói továbbképzésen.
A szervezés első lépése az oktatók kiválasztásával történt. Ezt követően a Vas Vármegyei Szakképzési Centrum vezetésével elkezdődhetett az utazás alapos előkészítése, célország, időtartam, feltételek, pénzügyi támogatás meghatározása.
A nagy stratégiai fontosságú, történelmileg jelentős szerepet kapott, ám kis méretű szigetcsoportra, Máltára esett a választás. A világ egyik legkisebb szigetének tartott, rendkívül sűrűn lakott Máltán található számos jó hírnevű nyelviskola. Az EC Malta nevű képzőhely a világ számos országában megtalálható, úgymint USA, Kanada, Egyesült Királyság, Írország. Málta az egyik kedvelt célállomás, mediterrán éghajlatának köszönhetően.
Felvettük a kapcsolatot a nyelviskolával és számos levélváltás előzte meg a kiutazást. A nyelviskola részletes tájékoztatást nyújtott számunkra az utazást megelőzően is. Mindannyian intenzív nyelvi kurzuson vettünk részt, amelyet igazítottak az előzetes nyelvi szintfelmérő eredményéhez. A szintfelmérő és az egyéni igények alakították a kurzus beosztást. Az öt intenzív nap után egy kimeneti teszt megírására is sor került, ami újabb oklevél megszerzését tette lehetővé számunkra.
Az oktatáson kívül természetesen szabadprogramok sokaságának lehetőségét is biztosította a nyelviskola. Ezen programok keretében megismerhettük a főváros, Valletta történelmét, jelentős szerepét az elmúlt évszázadokban. Ezenfelül multikulturális környezetben, lehetőségünk volt megismerni számos nemzet szokásait, kulturáját, ami nagyon jó érzéssel töltött el bennünket. Megismerhettük többek közt a brazil, a japán, a kínai, a venezuelai, a török, a francia kulturát.
Köszönetet szeretnénk mondani a Szakképzési Centrumnak, amely lehetővé tette számunkra ezt a felejthetetlen élményt!
GALÉRIA
Erasmus+ oktatói mobilitás


